יוסי כהן - הדרכת טיסה מעשית ותאוריה    052-3658700    
      





טיסת היכרות


לא כפי שאחדים נוטים לחשוב, בטיסת ההיכרות , החניך מטיס את המטוס מן הרגע הראשון!!!

המפגש נפתח בתדריך ראשוני שעורך כ-30 דקות, ולאחריו יוצאים למטוס.

החניך (היום כבר טייס) מיכאל רוזן
בחדר תדריכים
יוני לייטהאוזן בבדיקה חיצונית של
המטוס לפני יציאה לטיסה
הפקחית קרן שמש (כשמה - כן היא) מנווטת את התעבורה האווירית בש"ת הרצלייה
תחקיר אחרי הטיסה הכולל מבט על מפת צילומי אוויר באיזור האימונים בו טס החניך

 

ליד המטוס מקבל החניך הסברים קצרים נוספים, ולאחר מכן עולים למטוס ונחגרים.

בתוך תא הטייס, מקבלים הסבר קצר נוסף. ברגע שנגמר ההסבר בתוך תא הטייס, אני מסיים במילים הבאות:  

"מעכשיו, אני מדבר בלבד, ואת/ה מבצעים את מה שאני אומר".  

המשמעות, שמרגע הנעת המטוס על ידי (בשלב זה החניך איננו יודע ואף אינו צריך לדעת איך מניעים את המטוס) החניך מתחיל לבצע את ההנחיות
שאני נותן, ומתחיל בהסעת המטוס במסלול
ההסעה, עד לפני מסלול ההמראה.  

במקום זה, אני מבצע פעולות מסויימות של בדיקת המנוע ועוד כמה דברים חיוניים אחרים, ולאחר מכן, אני מיישר את המטוס על מסלול ההמראה.

בנקודה זו, אני מורה לחניך לאחוז בידו השמאלית את הגה המטוס, בידו הימנית את מצערת המטוס ואת רגליו הוא מניח על דוושות הרגליים.  

כאשר ניתן האישור להמראה ע"י פקח הטיסה, אני נותן הנחיה לחניך, "פתח מצערת עד הסוף ושמור על ציר המסלול בריצת ההמראה"

כאשר אנו מגיעים למהירות מסויימת, אני נותן הוראה "משוך בעדינות את הסטיק, עד שחרטום המטוס יתרומם מעט מהקרקע."  

לאחר מכן, ובגובה מסויים מן הקרקע, אני נותן הנחיה לחניך, "פנה ימינה על פי התדריך שקיבלת"   המטוס מתחיל לאסוף גובה, ואנחנו טסים לאחד
מאזורי האימון הנמצאים באזור השרון.  

באזור האימון, אני ממשיך לתת לחניך הנחיות, בהתאם לתדריך הקרקעי שקיבל, וזאת, עד לסיומה של טיסת ההיכרות.  

בסיומה של הטיסה ולקראת נחיתה, החניך אוחז בהגאים ומשתתף בנחיתה.  

כל הטיסה, כמעט ללא יוצא מן הכלל, מתבצעת ע"י החניך!

בסופה של הטיסה, החניך מכבה את המנוע, ויוצא איתי לתחקר את טיסתו.

החלטתי לרשום את הדברים הללו, היות ומניסיוני, חניכים המגיעים לטיסת היכרות, מופתעים מאוד שהם צריכים "כבר לעבוד" וכמובן
לעבור חוויה מיוחדת במינה
.

מחיר טיסת ההיכרות:


מחיר טיסת ההיכרות על מטוס מסוג צסנה 172 הוא בסך 650 ₪ בלבד. מחיר זה כולל את השכרת המטוס, את ההדרכה הקרקעית והאווירית אותה מקבל
חניך הטיסה.

בשנים האחרונות החלטתי להדריך טיסה רק על מטוסי צסנה 172, מטוס חד מנועי בעל 4 מושבים. מטוס זה, להבדיל מצסנה 152 (מטוס חד מנועי בעל 2 מושבים) הינו מטוס מרווח יותר, ויציב יותר באופן משמעותי מהמטוס הקטן יותר. חניכים גדולים ו/או גבוהים במיוחד, ירגישו מאוד נוח במטוס זה, הנחשב למטוס הפופולארי ביותר בעולם.

חניך טיסה הלומד על המטוס הקטן יותר (צסנה 152) חייב לבצע לאחר קבלת רשיון הטיסה הסבה  למטוס צסנה 172, וזאת על מנת שיוכל לקחת איתו לפחות
שלושה נוסעים. הסבה שכזאת (אחרי קבלת רשיון הטיסה) היא מינימום עוד 4 שעות טיסה מודרכות, לאחריהן יש לעבור עוד מבחן תיאורטי מסויים, וזאת על מנת להיות מרושיינים להטסת מטוס זה.

כמובן, חניך המתחיל את קורס הטיס על מטוס מסוג צסנה 172, מרושיין עליו באופן אוטומטי עם קבלת רשיון הטיסה, ויכול כמובן להטיס איתו 3 נוסעים לכל מקום שיחפוץ.

לסיכום:

את הניסיון והמידע שאני מעביר אליכם במסמך זה צברתי במשך כ-40 שנות תעופה מהן 20 שנות הדרכת טיסה ולאחר צבירת 12,000 שעות טיסה, מהם 11,550 שעות הדרכה.
                       שם המשחק בהדרכת טיסה הוא ניסיון בתחום!

שיהיה בהצלחה למצטרפים החדשים