2. הנוזל שנמצא בתוך התא המכיל את המצפן, הינו קרוסין.
3. הכרטיס המגנטי עליו טבועים הכיוונים (N-S-W-E ) נע בחופשיות מלאה - רק על המישור האופקי. במישור האנכי יכול הכרטיס המגנטי להגיע עד לשיפוע של ° 18 , אולם האינדיקציה ע"י המצפן המגנטי (בנסיקה ו/או בהנמכה) לא תהיה נכונה, וזאת בגלל השקיעה המגנטית.
4. השקיעה מגנטית נוצרת בגלל נטיית מחט המצפן להצביע על הקוטב המגנטי. השקיעה המגנטית מחריפה ככל שמתקרבים לקוטב. באזור קו המשווה המגנטי - השקיעה היא אפס.
5. הנטייה המגנטית נגרמת בגלל ההפרש הזוויתי בין הצפון המגנטי לבין הצפון הגיאוגרפי. ובנוסף - בגלל המתכות השונות המצויות על פני כדור הארץ.
6. הסטייה המגנטית נוצרת בגלל המתכות השונות שבתוך המטוס, מכשירי טיסה וכו'. בכל מטוס מכיילים את הסטייה המגנטית - ורושמים את תוצאותיה - בדרך כלל על פתקית המודבקת על המצפן.
7. טעויות האצה / האטה - יש לזכור שטעויות המצפן המגנטי נגרמות כאשר מאיצים ו/או מאיטים מכיוונים מזרח מערב. האצה והאטה מדרום לצפון וההפך, איננה משפיעה על המצפן.
בהאצה - מחט המצפן תראה אינדיקציה של פניה לכיוון צפון, ובהאטה, דרומה. A.N.D.S - ACCELERATE NORTH, DECCELARATE SOUTH
8. טעויות פניה - כאשר פונים מכיוון מזרח/מערב לכיוון צפון - בפניות RATE 1 - יש לעצור את הפניה לפני ההגעה לצפון (בישראל ° 20 לפני ההגעה לכיוון, פונקציה של קו רוחב ° 32 ) כאשר פונים לכיוון דרום - יש לעצור את הפניה ° 15 אחרי הפניה. - U.N.O.S UNDERSHOOT NORTH, OVERSHOOT SOUTH
הערה: עפ"י התיאוריה הנלמדת - עצירת הפניה לפני ההגעה הינה פונקציה של קו הרוחב באזור ביצוע הפניה - קרי, אם אנו מבצעים פניה באזור קו רוחב °32 (ישראל) אזי - יש לצאת מהפניה °32 לפני ו/או אחרי הפניה, וזאת עפ"י כיוון היציאה כמתואר למעלה.
הפרקטיקה מראה כי תיאוריה לחוד ומציאות לחוד, על כן יש להשתמש במומלץ הנ"ל.