יוסי כהן - הדרכת טיסה מעשית ותאוריה    052-3658700    
      




איך מתחילים

חובבי טייס יקרים!!!

הגעתם לאתר הדרכת הטיסה, הראשון והמקיף ביותר שהוקם במדינת ישראל. אתר זה מאפשר קבלת אינפורמציה מקצועית הקשורה ללימוד טיסה מעשית, וללימוד תיאוריה בהתאמה.

האינפורמציה המובאת בפניכם הינה אמינה ומתעדכנת מידי זמן בהתאם לשינויים החלים בתחום זה. מטעמי נוחות כתיבה בלבד – כל הנכתב בלשון זכר, מתייחס גם ללשון נקבה.

מומלץ מאוד לקרא מסמך זה עד סופו ולו רק בגלל שלא תמצאו את עצמכם מופתעים כתוצאה מחוסר ידע ו/או אינפורמציה אותה אתם חייבים לדעת לפני הצעד אותו אתם רוצים לעשות – כניסה לעולם התעופה ולימוד טיסה.

אלה מבינכם  שיהיו מעוניינים לבחון את כישוריהם התעופתיים, יוכלו לקבל חוות דעת מקצועית לגבי יכולתם הפוטנציאלית, כבר אחרי טיסת היכרות בת חצי שעה.

טיסת ההיכרות דרכי, כוללת את השיעור הראשון המלא של קורס הטייס האזרחי, בה פרח הטייס מטיס את המטוס בעצמו, מתחילת הטיסה ועד סופה. משמעות הדברים, שפרח הטייס מסיע את המטוס בעצמו על מסלול ההסעה, מבצע את ההמראה, מבצע תרגילים מתרגילים שונים באזור האימונים, וכמו כן משתתף בהנחתת המטוס. כל זאת בהנחייתו של מדריך הטיסה.

כל מהלך הטיסה ללא יוצא מן הכלל מתבצע אחרי תדריך מפורט שמקבל החניך על מהות הטיסה, על כל שלביה. עם תום הטיסה נערך תחקיר מקיף לעניין ביצועי החניך, מלווה בחוות דעת מקצועית לעניין כישוריו העתידיים כאמור.

**************************************************************************************

דרישות מינימליות

גיל 17, העדר הרשעות פליליות, בריאות תקינה, (עיוורון צבעים חלקי לא מהווה בעיה) ובנוסף, אנגלית בסיסית וראש פתוח. קורס טייס אזרחי כולל שני תחומי עשייה עיקריים, הקורס המעשי והקורס התיאורטי.

הקורס המעשי נערך בשדה התעופה הרצליה. במהלך הקורס לומד החניך את כל רזי הטיסה המעשית, עד שהוא מגיע לרמת כשירות למעבר מבחן סופי ע"י בוחן רשות התעופה האזרחית.

במקביל, נערך קורס התיאוריה בו לומדים 8 נושאים שונים, הקשורים האחד בשני.

דרישות רשות התעופה האזרחית להגשת חניך למבחן סופי לקבלת רישיון טיס - מינימום 40 שעות טיסה.

הערה: בל ישלה עצמו אדם באפשרות לסיים את קורס הטיס ב-40 שעות טיסה. אני קובע חד משמעית כי אין חיה כזאת! חניך מוכשר מאוד יסיים את הקורס בין 50 ל 55 שעות טיסה. חניך טוב יסיים את הקורס בסביבות 65 שעות טיסה. חניך סביר יסיים את הקורס בסביבות 80 שעות טיסה וחניך חלש יסיים את הקורס עם למעלה מ 120 שעות טיסה – אם בכלל!

הבהרה זו באה על מנת שכל המעוניין להיכנס לקורס, יעשה את חישובי העלויות שלו היטב, ועל מנת שידע כי מסגרת התקציב אותו יצטרך להוציא לטובת הקורס נעה בין 60,000 ל- 90,000 ₪ , כולל עלות התיאוריה, ספרות, אגרות וכו'.

דרישות נוספות: טיפול מידי בניירת ואדמיניסטרציה הכוללים: בדיקות רפואיות אצל רופא תעופתי, והוצאת רישיון טיס מתלמד ברשות התעופה האזרחית.

שעת טיסה עליה אתם משלמים מתחילה מרגע הנעת המטוס, ועד כיבוי.

שעת טיסה מעשית מחולקת לשלושה חלקים - 1. תדריך 2. טיסה מעשית 3. תחקיר

כל טיסה מתחילה בתדריך מפורט בעניין המשימה הרלוונטית. העלייה לאוויר והביצועים מתנהלים בהתאם לתדריך שעבר החניך.

לאחר הטיסה יתבצע תחקיר מקיף על ביצועי החניך.

אין מצב בו החניך עולה לאוויר ואיננו יודע מראש מה הולכים לבצע.

הבהרה - חישוב התשלום לשעת טיסה, נעשה מרגע הנעת המטוס ועד כיבוי כאמור. ישנם תדריכים ותחקירים האורכים זמן רב (בהתאם לנושאים הרלוונטיים ולקצב הבנתו של החניך) עליהם החניך איננו משלם.

ישנם מצבים בהם התדריך והתחקיר אורכים שעתיים, אולם זמן הטיסה המעשית איננו עולה על 20 דקות (בגלל מגבלות מזג אויר לדוגמא). החניך ישלם רק את זמן שהייתו באוויר, קרי תשלום של 20 דקות זמן מטוס ועשרים דקות זמן הדרכה.

סיום קורס הטייס - על פי קצב הזמנים של החניך, זמן ממוצע סיום קורס טיס פרטי הוא שנה אחת.

ישנה אפשרות להצטרף לקורס טיס בקצב מזורז, ולסיים תוך כ-5 חודשים. מינון הטיסות - על פי לוח הזמנים של החניך. זמנים - כנ"ל.

מומלץ מאוד/חובה - להגיע לטיסת הכרות בת חצי שעה - הכוללת תדריך, טיסה ותחקיר. לאחר טיסה זו קל מאוד לחניך לקבל החלטה על הצטרפותו לקורס. עלותה של טיסת ההיכרות היא 700 ש"ח למטוס חד מנועי בעל 4 מושבים.

מאז שהוקם האתר, הנני נשאל מידי פעם שאלות שהאתר איננו נותן תשובה עליהם. החלטתי להעלות חלק מן השאלות הללו על הכתב, על מנת שתוכלו גם אתם לתת את הדעת על האפשרויות הגלומות בעיסוק הטיס.

השאלות והתשובות נמצאות בקישור "בחירת מדריך טיסה"

אני מאחל לכל הנכנס לתחום התעופה הרבה כיף והנאה.