March 2, 2014
יוסי שלום,
את המכתב הזה , אני חייב לשלוח לך כבר כ-10 שנים והנה הגיע היום ואני התיישבתי לבדי עם המחשב שלי, ללא מטוסים או ילדים, והתחלתי לכתוב...
קודם כל הודעה רשמית שלי: יוסי כהן - כבר מזמן הפסיק להיות רק מדריך הראשון שלי והפך לחבר הכי טוב שלי בתעופה הישראלית. לא כזה חבר שצריך לשמור אתו על קשר רציף כדי לא לאבד, ולא כזה חבר כדי לפטפט בטלפון על כלום, אלא למישהו שאפשר לסמוך עליו כמו על עצמי במקרה של צורך, בזמן קשה, בצרה. חבר אמיתי לכל החיים. כמו בצבא.
וזה לא סתם כדי להחמיא ליוסי. הוא עדיין בן אדם לא קל. אני עדיין זוכר שהוא אימפולסיבי ולוחמני, במיוחד כאשר לא שומרים גובה בגישה. ואני זוכר טוב מאוד איך הוא מגיב כאשר החניך הרוסי העלוב שלו מנסה להרוג את עצמו תוך כדי הזדקרות של המטוס, או שמחה במגדל הרצליה על זה שסוף סוף תיקנו את הרדיו במטוס שלו, ואז הרי אפשר להאזין ללא אטמי אוזניים. ועם כל זאת - אני זוכר הדברים החשובים – המילים שלו, הטיפים שאז נראו קטנים ולא משמעותיים אבל נשארו איתי לתמיד: اَلْعَجَلَة مِنَ الشَّيْطَان (החיפזון מהשטן), יש ספק – אין ספק, יש לך את כל הזמן שאתה צריך (לפני המראה), בד"ח בד"ח ובד"ח.... כמה מהם יותר מפעם אחד שמרו על חיי, ולא רק במטוס! בנהיגה, בסקי ואפילו בבניית ביתי...
רק דוגמה קטנטנה...
מעל האוקיאנוס האטלנטי, כ-1000 מייל לשדה הקרוב. גובה 3000 רגל בגלל מזג אויר, והדלק בכנפיים הולך להיגמר. לאט, לאט - בזמן הטיסה עם מברג ביד שמאל, וסטיק ביד ימין החניך הרוסי של יוסי מחליף משאבת דלק מתחת לרגליו (בלעדיה לא ניתן להגיע ליעד ואפילו לטוס - משקל דלק לא מאוזן) ושעה שלמה אומר לעצמי רק ארבע מלים בשפה שאינני מבין: – " סברה דנדרמש, ביכליימ הרמש" ובתרגום חופשי לעברית: החיפזון מהשטן....
יוסי – אני גאה בזכות שקיבלתי – אתה היית המדריך שלי. ואתה - חבר שלי
תודה לך...
יוני ריבלסקי
|
הערת המדריך:
אני חייב לציין שדי הופתעתי לקבל מכתב הערכה מחניך שלי, שסיים את קורס הטיס הפרטי שלו לפני 10 שנים ואף יותר. מאז קורס הטיס הפרטי, יוני עשה אצלי את הגדר המכשירים ואת קורס הטיס המסחרי. מאז הספיק יוני לחצות את האטלנטי בהעברת מטוסים, 8 פעמים, 3 פעמים מארה"ב לישראל ועוד 5 פעמים מארה"ב לאירופה – ובתוך אירופה עצמה. בשנים האחרונות יוני עוסק רוב זמנו בענייני תעופה שונים ומגוונים, שם הוא נולד כל יום מחדש.
ליוני יש כיום למעלה מ-2,200 שעות טיסה, מהן מעל ל-1,700 שעות טיסה כטייס מסחרי. יוני בחר להקים את ביתו באחד מישובי עמק יזרעאל, וזאת על מנת להיות קרוב למנחת מגידו – בסיס הפעולה העיקרי שלו.
אני חייב לציין שיוני היה חניך מצויין, אולם חניך קשה מאוד! היה קשה מאוד להחדיר בו את המנטליות הישראלית (הבחור הגיע מאיזה חור ברוסיה......) עד כדי כך שלעיתים הייתי "מאיים" עליו שאשלח אותו חזרה לסיביר.........:)
אני מאחל לעצמי עוד כמה חניכים קשים כמו יוני.................!
|