26.2.2023 - מזל טוב לתומר חיים על קבלת הגדר סילון בפלורידה. יטיס מטוס מנהלים מהארץ לעולם במטוס מסוג CJ3.
30.10.2019 - מזל טוב לתומר חיים על קבלת רישיון הדרכת טיסה!
מזל טוב לתומר חיים על קבלת רשיון טייס מסחרי!
"משטעמת טעמו של מעוף, לעולם תהלך על הארץ ועינייך נשואות לשמיים, כי שם היית, ולשם תמיד תכסף לחזור". ליאונרדו דה וינצ'י
קורס הטייס שלי התחיל עוד בהיותי בן 4 זמן בו אבי סיים את קורס הפרטי שלו, עד היום אני זוכר את עצמי כילד קטן יושב ב- Child Seat של ססנה 152 (עוד לפני שכדור הארץ התחמם, כשהיה מותר) וחווה את הטיסה הראשונה בחיים, מרגע זה לא רציתי להפסיק לטוס אפילו לא לרגע, הייתה זיקה לשמיים, מעין הרגשה מדהימהשאי אפשר לתאר…
במשך השנים, שדה התעופה בהרצליה הפך להיות הבית השני שלי, בתור ילד לוויתי את אבי בדרכו עד לקבלת רשיון מסחרי ודו מנועי,
השדה הפך ל"מגרש המשחקים" שלי ולא רק הוא, כך גם שדה דב, חיפה, ומחניים…
במשך הזמן המשכתי לטוס (מצד ימין) טיסות רבות ומגוונות ביניהן גם לקפריסין.
בתחילת התיכון עם התחלת יציאתן של תוכנות סימולטור אזרחיות ביתיות השתלבתי יפה והתחלתי להיות חלק מקהילה וירטואלית של "טייסי סימולטור" אזרחי והתחלתי לצבור ידע תיאורטי רב בכל תחומי הטיסה ובגיל 16 החלטתי שדרכי הולכת לכיוון טיסה.
השאלה שבאה אח"כ הייתה, איך?
יש לציין שאני בא ממשפחה ממוצעת, וטיסה זה עסק יקר, לכן ישנם שתי דרכים: או חיל אויר, או להמתין, לחסוך וללמוד לטוס בדרך האזרחית. מקורס טייס בצבא נפלתי, לכן אחרי השרות התחלתי לעבוד ולחסוך.
שנה אחרי השחרור הגעתי להרצליה ופגשתי את יוסי - מדריך מצויין שנותן את כל הנשמה ומכניס את החומר, אם לא מהראש אז…....
ביצענו טיסת הכרות, מספר הקפות, אבל עדיין לא היה לי את הכסף הדרוש ובהמלצתו המשכתי לחסוך שנה נוספת ואז התחלתי את קורס הטייס האזרחי וב 15.3.05 קיבלתי רשיון טייס פרטי והכל פתוח בהמשך.
בהזדמנות זו אני רוצה לומר שני דברים:
1. תחום הטיסה אמנם יקר אבל אפשרי – מאוד אפשרי, ומי שמוכן להשקיע, יש תוצאות וההמתנה משתלמת.
2. לטייסים שבינינו: ה PNR (נקודת אל חזור) שלומדים בקורס זה חרטא! ה PNR האמיתי מתרחש עם הכניסה הראשונה למטוס,
משם אין לחזור....